Video prednáška: Sny, snenie. Metódy. Prekvapujúce vedecké výskumy. Spánok NREM a REM

Tutoriály, články, filmy, knihy a odkazy na jiné weby s tématikou lucidního snění.
Uživatelský avatar
psychonaut
Příspěvky: 19
Registrován: pon 23. lis 2015 21:48:27
Počet lucidních snů: 5

Video prednáška: Sny, snenie. Metódy. Prekvapujúce vedecké výskumy. Spánok NREM a REM

Příspěvekod psychonaut » pát 22. pro 2017 20:53:19

.

https://www.youtube.com/watch?v=hT12P_hCkU0

00:00 úvod
01:35 základne delenie fáz spánku: spánok REM a NREM (s pohybom očí a bez pohybu očí). NREM sa delí na ďalšie 3 typy/stupne podľa hĺbky.
REM v tejto fáze sú sny. Tento spánok sa nazýva aj ako paradoxný. Bláznivý dej sna
NREM menej intenzívne sny, ťažšie zapamätajú, dej sna je viac reálny
Ideálne je ak sa človek zobudí presne vtedy, kedy je v NREM fáze spánku
11:24 cez ludícne snenie k astrálnemu cestovaniu.
Spánok pohľadu šamanizmu. Počas spánku je energetické telo mierne vysunuté z tela. Počas spánku je človek energeticky veľmi zraniteľný.
Čím pomalšie sa vracia energetické telo do fyzického tým si lepšie človek zapamätá dej sna. Budík s postupným zhlasovaním
18:45 REM spánku je väčší výskyt v druhej polovice spánku. Nočné mory sú v skutočnosti niečo veľmi pozitívne – človek sa môže brániť pred negatívnymi energetickými vplyvmi – v bezvedomí sa človek brániť nemôže
Do REM spánku sa človek dokáže dostať z nižšej frekvencie mozgu do vyššej
Je dobré ak máte šťastie, že sa Vám podarí zobudiť v REM fáze spánku. Vtedy si sen dokážete zapamätať
Inteligentné hodinky, ktoré dokážu kontrolovať kvalitu spánku – senzory na pohyb ruky
26:58 REM spánok – rovnaká alebo vyššia spotreba kyslíka a glukózy ako pri bdení
REM spánok: kolísa frekvencia srdca, a nepravidelné dýchanie – pri NREM spánku alebo pri bdení k tomu nikdy nedochádza
Bude sa človek cítiť pri budení zo snov unavený a nevyspatý?
32:30 počas REM za v mozgu nenachádzajú látky neurotransmitery serotonín, histamín a noradrenalín. Ani počas bdenia ani počas NREM spánku k tomu nedocháda – je to unikátne len v prípade REM.
Počas REM spánku je silná produkcia acetylcholínu v mozgu. Všeobecné vlastnosti acetylcholínových receptorov: Zvýšená aktivita acetylcholínových receptorov spôsobuje lepšiu pamäť, lepšie zapamätanie si (ako aj počas spánku tak aj počas bdenia).
Liek ihibítor acetylcholínesterázy veľmi významne podporuje snenie.
Výživové doplnky – prekurzor acetylcholínu
44:02 ako si čo najlepšie zapamätať sny. Mobilné aplikácie pre operačný systém Android.
Ako si správne nastaviť tieto aplikácie? Ako ich používať?
https://play.google.com/store/apps/deta ... Free&hl=sk
https://play.google.com/store/apps/deta ... treme.free
49:17 učenie spánku. Audionahrávky, učenie sa jazyka v spánku. Funguje to? Ako to používať?
53:39 doplnenie ako si správne nastaviť mobilné aplikácie pre snenie. Možnosť zvonenia na slúchadlá
58:30 sugescie cez slúchadlá cez mobilné aplikácie.
1:00:05 hypnabilita počas spánku. Iný človek môže robiť sugesciu. Skúsený šaman by dokázal počas spánku vyvolať lucídne snenie každému
1:02:25 v minulosti ľuďom so schopnosťou lucídne sniť alebo schopnosťou astrálneho cestovania prikladali veľký význam. V Gréckych chrámoch existovali miesta pre snenie
Čo je to lucídny sen?

Zpět na „Zdroje informací“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host